REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
„GDAŃSKA GIEŁDA ZBOŻA”
I. Informacje ogólne
  - 
    Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu
    internetowego działającego pod nazwą „Gdańska Giełda Zboża”, w szczególności
    warunki i zasady składania Zamówień oraz dokonywania zakupu Produktów
    (zawierania Umowy sprzedaży) w Sklepie internetowym prowadzonym przez
    Sprzedawcę.
  
  - 
    Sklep internetowy Gdańska Giełda Zboża dostępny jest pod adresem:
    www.gdgz.pl.
  
  - 
    Usługi świadczone stacjonarnie przez Sprzedawcę, w szczególności w zakresie
    organizacji wydarzeń (konferencji, szkoleń, targów, giełd i innych)
    realizowane będą pod adresem: ul. Antoniego Abrahama 18, 81-825 Sopot, lub w
    innym wskazanym przez Sprzedawcę miejscu, po uprzednim poinformowaniu
    Klientów o miejscu i terminie realizacji świadczenia.
  
  - 
    Postanowienia niniejszego Regulaminu są wiążące dla każdego Klienta
    korzystającego ze Sklepu internetowego.
  
II. Najważniejsze definicje
  - 
    Sprzedawca – Zbigniew Ohler prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą
    „Zbigniew Ohler”, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o
    Działalności Gospodarczej, stałe miejsce wykonywania działalności: ul.
    Antoniego Abrahama 18, 81-825 Sopot, NIP: 5831832326, REGON 220528512.
  
  - 
    Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod nazwą
    „Gdańska Giełda Zboża”, dostępny pod adresem
    www.gdgz.pl.
  
  - 
    Klient – każdy podmiot prawa korzystający ze Sklepu internetowego lub
    dokonujący zakupów Produktów dostępnych w Sklepie internetowym.
  
  - 
    Konto Klienta – konto użytkownika (Klienta) Sklepu Internetowego, założone
    przez Klienta w celu prawidłowego korzystania ze Sklepu, w tym w celu
    złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży.
  
  - 
    Produkt – każdy dostępny (oferowany) w Sklepie internetowym towar lub każda
    dostępna (oferowana) w Sklepie internetowym usługa, będące przedmiotem
    Zamówienia lub Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
  
  - 
    Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia
    ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów dostępnych w Sklepie
    internetowym, w tym także rejestracja (zapis) na wydarzenia organizowane
    przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Formularza zamówienia.
  
  - 
    Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie
    internetowym w zakładce pod nazwą „Kup bilet” umożliwiający złożenie
    Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktu lub Produktów do
    Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności.
  
  - 
    Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawierana lub
    zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu
    internetowego.
  
  - 
    Koszyk – element oprogramowania Sklepu internetowego, w którym widoczne są
    wybrane przez Klienta Produkty. W Koszyku istnieje możliwość ustalenia i
    modyfikacji danych dokonywanego Zamówienia, w szczególności ilości
    nabywanych przez Klienta Produktów.
  
III. Warunki techniczne korzystania ze Sklepu internetowego 
W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu internetowego, w tym do złożenia
Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży Produktów dostępnych w Sklepie
internetowym, niezbędne jest spełnienie przez Klienta następujących warunków
technicznych:
  - 
    posiadanie urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet oraz
    przeglądarki internetowej typu Google Chrome, Safari, Microsoft Edge,
    Firefox, Opera;
  
  - posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),
  - posiadanie aktywnego Konta Klienta w Sklepie internetowym;
  - włączona obsługa plików Cookies w Sklepie internetowym.
IV. Złożenie Zamówienia i Zawarcie Umowy sprzedaży
  - 
    W celu złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży konieczne jest
    wypełnienie przez Klienta Formularza zamówienia oraz podanie w nim co
    najmniej takich danych jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu,
    informacje o wybranych Produktach, sposobie płatności; a w przypadku Klienta
    niebędącego osobą fizyczną ponadto danych przedsiębiorstwa takich jak: nazwa
    (firma), adres lokalu przedsiębiorstwa, numer NIP, adres strony www.
  
  - W celu złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży należy:
  - 
    wybrać Produkt (lub Produkty) będący przedmiotem Zamówienia, prawidłowo
    wypełnić Formularz zamówienia w zakładce „Kup bilet”, a następnie kliknąć
    przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny);
  
  - 
    po przejściu do Koszyka, kliknąć przycisk „Do kasy” (lub równoznaczny);
  
  - 
    wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od dokonanego
    wyboru, opłacić Zamówienie w określonym terminie.
  
  - 
    Zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą następuje po
    uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie internetowym.
  
V. Potwierdzenie zawarcia i wykonanie Umowy sprzedaży
  - 
    Po złożeniu Zamówienia przez Klienta, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza
    jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
    Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje
    poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi wiadomości e-mail na podany w
    trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, której
    treść zawiera co najmniej takie dane jak: oświadczenie Sprzedawcy o
    otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie
    zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej
    wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży pomiędzy Klientem a
    Sprzedawcą.
  
  - 
    Zawarcie Umowy sprzedaży jest równoznaczne z akceptacją warunków niniejszego
    Regulaminu, Polityki prywatności oraz Zasad stosowania plików Cookies.
    Zawarcie Umowy sprzedaży jest także równoznaczne z wyrażeniem przez Klienta
    zgody na doręczanie mu przez Sprzedawcę faktur droga elektroniczną.
  
  - 
    Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny, tj. dokonania płatności za
    zakupiony Produkt lub Produkty nie później niż w terminie 7 dni
    kalendarzowych od dnia doręczenia mu przez Sprzedawcę faktury VAT drogą
    elektroniczną. Za moment doręczenia faktury drogą elektroniczną uznaje się
    moment zarejestrowania wysyłki wiadomości e-mail wraz załączoną do niego
    fakturą na serwerze wysyłającego (Sprzedawcy).
  
  - 
    Sprzedawca wykona ciążące na nim zobowiązanie wynikające z Umowy sprzedaży w
    terminie wskazanym w Umowie sprzedaży oraz w miejscu, o którym mowa w cz. I
    pkt. 3 niniejszego Regulaminu.
  
VI. Metody płatności
  - 
    Klient może skorzystać – według własnego wyboru – z następujących metod
    płatności dostępnych w Sklepie internetowym:
  
  - płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
  - płatność elektroniczna;
  - płatność kartą płatniczą.
  - 
    Szczegółowe informacje na temat akceptowanych metod płatności, znajdują się
    na stronie internetowej Sklepu w zakładce Regulamin.
  
  - 
    Za moment dokonania zapłaty uważa się moment uznania wpłaty na rachunku
    bankowym Sprzedawcy.
  
VII. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
  - 
    Klientowi będącemu przedsiębiorcą nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy
    sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą.
  
  - 
    Klient jest jednak uprawniony do rezygnacji z wykorzystania (odebrania)
    zakupionego Produktu obejmującego prawo do udziału (uczestnictwa) w
    wydarzeniu (konferencji, szkoleniu, targach, giełdzie, innych)
    organizowanych przez Sprzedawcę – tj. do anulacji uczestnictwa w wydarzeniu.
    W zależności od momentu dokonania rezygnacji przez Klienta, Sprzedawca jest
    uprawniony do zachowania całości lub części zapłaconej przez Klienta ceny
    lub do żądania zapłaty całości lub części ceny, jeśli płatność jeszcze nie
    nastąpiła – zgodnie z informacją udostępnioną na stronie internetowej Sklepu
    w zakładce „Ceny i pakiety” w części „Koszty anulacji uczestnictwa”.
  
  - 
    Za moment rezygnacji z wykorzystania (odebrania) zakupionego Produktu, o
    którym mowa w ust. 3 uznaje się moment doręczenia Sprzedawcy przez Klienta –
    na piśmie lub za pośrednictwem e-mail – wyraźnego i jednoznacznego
    oświadczenia woli o rezygnacji (tj. o anulacji uczestnictwa w wydarzeniu).
    Za moment doręczenia oświadczenia Klienta złożonego elektronicznie, uważa
    się moment doręczenia wiadomości e-mail na serwer Sprzedawcy.
  
  - 
    Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży w szczególnie uzasadnionych
    przypadkach, w szczególności z powodów zawinionych przez Klienta oraz z
    powodu zaistnienia siły wyższej. Oświadczenie Sprzedawcy o odstąpieniu od
    Umowy sprzedaży może zostać złożone i doręczone Klientowi na piśmie lub za
    pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
    przez Sprzedawcę nie spowoduje żadnych dodatkowych kosztów dla
    Sprzedającego, w szczególności nie będzie on zobowiązany do zapłaty
    odszkodowania na rzecz Klienta.
  
  - 
    W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Sprzedawcę, Umowę uważa się
    za niezawartą.
  
  - 
    W przypadku odstąpienia od Umowy przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwróci
    Klientowi będącemu konsumentem niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
    dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży,
    wszystkie dokonane przez niego płatności, bez ewentualnych kosztów
    dostarczenia rzeczy przez Sprzedawcę, chyba że usługa została już w części
    lub w całości wykonana. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu
    takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w
    pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne
    rozwiązanie, które nie będzie powodowało dla Sprzedawcy żadnych dodatkowych
    kosztów.
  
VIII. Reklamacje
  - 
    Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Produktu wolnego od wad fizycznych i
    prawnych. Podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta,
    jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną określają powszechnie
    obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.
  
  - 
    Klientowi będącemu przedsiębiorcą nie przysługują uprawnienia z tytułu
    rękojmi.
  
  - 
    Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji. Reklamację należy złożyć
    niezwłocznie po stwierdzeniu, że Produkt ma wadę – pisemnie na adres Biura
    Obsługi Klienta wskazany w cz. X pkt. 5 Regulaminu, za pośrednictwem poczty
    elektronicznej na adres e-mail wskazany w cz. X pkt. 6 Regulaminu lub
    telefonicznie na numer telefonu wskazany w cz. X pkt. 7 Regulaminu.
  
  - 
    Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis wady Produktu oraz żądanie
    Klienta w zakresie sposobu jej naprawienia przez Sprzedawcę oraz, jeśli to
    możliwe, dokumentację fotograficzną. Zaleca się podanie przez Klienta w
    opisie reklamacji następujących danych: informacji i okoliczności
    dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty
    wystąpienia wady; wskazanie żądanego sposobu doprowadzenia Produktu do stanu
    zgodnego z Umową sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo
    odstąpieniu od Umowy sprzedaży; danych kontaktowych składającego reklamację.
    Powyższe wymogi są jedynie zaleceniem i nie wpływają na skuteczność
    reklamacji niezawierających wszystkich z powyższych danych.
  
  - 
    Sprzedawca ma obowiązek ustosunkowania się do reklamacji Klienta
    niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Jeżeli
    Sprzedawca nie ustosunkował się do reklamacji Konsumenta w powyższej
    wskazanym terminie, poczytuje się, iż uznał on reklamację za uzasadnioną.
  
  - 
    Klient będący konsumentem ma prawo skorzystania z pozasądowych sposobów
    rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć
    skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej Online Dispute
    Resolution (ODR) dostępnej pod adresem:
    
      http://ec.europa.eu/consumers/odr/
    
    .
  
IX. Przetwarzanie danych osobowych Klientów
  - 
    Administratorem danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi lub
    danych osób fizycznych udostępnionych Sprzedawcy przez Klienta,
    pozyskiwanych za pośrednictwem Sklepu internetowego, jest Sprzedawca.
  
  - 
    Dane osobowe udostępnione Sprzedawcy (Administratorowi danych) za
    pośrednictwem Sklepu internetowego przetwarzane są w celu zawarcia i
    realizacji Umowy sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w
    celach marketingowych.
  
  - 
    Podanie danych osobowych i wyrażenie zgody na ich przetwarzanie przez
    Sprzedawcę (Administratora danych) jest dobrowolne, jednak konieczne do
    zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży.
  
  - 
    Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych oraz
    uprawnień osoby fizycznej, której dotyczą dane osobowe, znajdują się w
    Polityce Prywatności Privacy policy (gdgz.pl)
X. Szczegółowe dane Sprzedawcy
  - 
    Pełna nazwa Sprzedawcy: Zbigniew Ohler prowadzący działalność gospodarczą
    pod nazwą „Zbigniew Ohler” (na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i
    Informacji o Działalności Gospodarczej).
  
  - Numer NIP Sprzedawcy: 5831832326
  - Numer REGON Sprzedawcy: 220528512
  - Siedziba Sprzedawcy: ul. Antoniego Abrahama 18, 81-825 Sopot
  - Biuro Obsługi Klienta: ul. Antoniego Abrahama 18, 81-825 Sopot
  - 
    Adres e-mail Sprzedawcy:
    
      gdanskgrain@gdgz.pl
    
  
  - Numer telefonu Sprzedawcy: +48 662 729 802
  - Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
PLN: 77 1600 1303 0004 1002 1440 5150 EUR: PL14 1600 1303 0004 1002 1440 5023
  - 
    Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą danych kontaktowych
    podanych powyżej, w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku) w godzinach
    8:00-16:00.
  
XI. Postanowienia końcowe
  - 
    Umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są
    w języku polskim, prawem dla nich właściwym jest prawo polskie, a sądem
    właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów jest powszechny sąd polski,
    właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
  
  - 
    W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
    powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy
    Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o
    ochronie danych osobowych.
  
  - 
    Ceny widoczne w Sklepie internetowym są podane w polskich złotych lub w euro
    (waluta jest każdorazowo wskazana przy Produkcie). Ceny widoczne w Koszyku w
    sekcji Podsumowanie zamówienia są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  
  - 
    Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu
    z ważnych przyczyn, w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa, zmiany
    sposobów płatności lub innych – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na
    realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca
    poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem poprzez
    udostępnienie zaktualizowanej wersji Regulaminu na stronie internetowej
    Sklepu.
  
Ostatnia aktualizacja Regulaminu: 2022-05-05
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
 Zbigniew Ohler prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ZBIGNIEW OHLER ul.
Antoniego Abrahama 18 81-825 Sopot Adres e-mail: ohler@ohler.pl
Klauzula informacyjna
Wyrażam zgodę na rozpowszechnianie mojego wizerunku przez Zbigniewa Ohlera na
stronach internetowych prowadzonych przez Administratora. Niniejsza zgoda
obejmuje w szczególności takie formy rozpowszechniania jak: udostępnianie
wizerunku na stronie internetowej www.gdgz.pl oraz do tworzenia materiałów
informacyjnych i promocyjnych przez Zbigniewa Ohlera. Niniejsza zgoda odnosi się
do wielokrotnego nieograniczonego terytorialnie i czasowo rozpowszechniania
wizerunku. Zgoda zostaje wyrażona nieodpłatnie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie
moich danych osobowych w postaci wizerunku przez Zbigniewa Ohlera prowadzącego
działalność gospodarczą pod firmą ZBIGNIEW OHLER ul. Abrahama 18, 81-825 Sopot w
celu prezentacji mojego wizerunku na stronach internetowych prowadzonych przez
Administratora, a jeżeli wyraziłem zgodę na zamieszczenie moich danych osobowych
w liście uczestników giełdy na stronach internetowych Administratora również w
tym celu. Zostałem poinformowany o prawach mi przysługujących, o których
informacja znajduje się w klauzuli informacyjnej dla Kontrahentów. Informujemy,
że Pani/Pana zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody
pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej cofnięciem. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych
jest dobrowolne. Wyrażam zgodę na zamieszczenie moich danych osobowych tj.
imienia, nazwiska na liście uczestników giełdy dostępnej na stronach
internetowych Administratora. Oświadczam, iż jestem Administratorem danych
osobowych oraz podmiotem upoważnionym do przetwarzania i udostępniania danych
osobowych wszelkich osób fizycznych, których dotyczy niniejsze zgłoszenie, a
jednocześnie, że wszystkie osoby wymienione w niniejszym zgłoszeniu wyraziły
zgodę na udostępnienie ich danych osobowych w zakresie imienia, nazwiska, adresu
korespondencyjnego, danych kontaktowych, miejsca zatrudnienia i wizerunku Panu
Zbigniewowi Ohler prowadzącemu działalność gospodarczą w Sopocie pod nazwą
„Zbigniew Ohler” w celach związanych z organizacją i uczestnictwem w XII
Gdańskiej Giełdzie Zboża. Oświadczam, iż przyjmuję na siebie wszelką
odpowiedzialność prawną i finansową za ewentualne naruszenie praw osób
fizycznych, których dotyczą dane osobowe udostępnione w zgłoszeniu.